Bol.com

About Bol.com

Bol.com is een webwinkel in Nederland en België die in 1999 werd opgericht door het Duitse mediaconcern Bertelsmann AG. Het hoofdkantoor staat in Utrecht. Bol.com telde in 2019 meer dan 1.800 werknemers en 33 miljoen artikelen. In 2012 werd bol.com overgenomen door Ahold.

Logistiek bij Bol.com

Vandaag, morgen, avond, zondag of zelf ophalen; onze klanten willen steeds sneller, vaker en beter bepalen waar en wanneer zij hun pakketje ontvangen. Ongeacht of zij hun artikelen bij ons of via ons kopen. Wij willen optimale keuze en gemak bieden binnen de bol.com last mile. Voor onze logistieke professionals een continue uitdaging om aan de hoge klantverwachtingen te voldoen of deze te overtreffen. Om de groei van bol.com te ondersteunen, moet logistiek blijven innoveren. Logistiek bij bol.com neemt een strategische positie in binnen de organisatie. Van de bouw van ons eigen fulfilment center, tot het bieden van logistieke oplossingen voor onze zakelijke partners.

De feiten bij Bol.com

  • 12 miljoen klanten in Nederland en België
  • Gemiddeld 3 miljoen bezoeken per dag op bol.com
  • Ruim 33 miljoen artikelen te koop
  • Ruim 6.500 bol.com afhaalpunten in Nederland en België
  • Ruim 39.000 verkooppartners
  • 50.000 m2 aan bol.com magazijn in Waalwijk

 

De ‘typische’ bol.com’er bestaat niet

Bij bol.com geloven we in de kracht van collega’s met verschillende competenties, persoonlijkheden en expertises. Zowel strategische denkers, als doeners die dingen uitproberen, zijn bij ons meer dan welkom.

Maar toch lijken we allemaal ook een beetje op elkaar. We doen het graag samen en zijn verbinders en teamdenkers. De bol.com’er heeft lef om nieuwe dingen te proberen en heeft een natuurlijk nieuwsgierigheid altijd te willen waarom we de dingen doen, zoals we ze doen èn durven dit te bekritiseren. We geven elkaar de ruimte om onszelf te zijn en fouten te maken, ervan te leren en door te gaan.

Daarbij zetten we niet alleen de grote innovatieve stappen. We gaan juist ook graag voor kleine stappen die een fundamenteel verschil maken voor onze klanten en partners.

Teams staan centraal

Om onze gezamelijk doel te bereiken, stellen we teams centraal. Binnen een team werk je autonoom aan een gezamenlijk doel en verantwoordelijkheid. Omdat we marktleider zijn, zijn nog niet alle paden bepaald of bewandeld. Samen met onze klanten en partners zetten wij de standaard; wat vandaag nieuw is, is morgen normaal!

Van het team vraagt dit ondernemerschap en flexibiliteit. Je bent tenslotte continu aan het bijsturen om het doel te behalen. Het hoeft dan ook niet in 1 keer goed te zijn, maar je moet er wel altijd van leren. Jullie dagen elkaar uit om het beste in elkaar en in jezelf naar boven te halen.

Wat is bol.com voor onze klanten

1. Een deskundige winkel

Waar je altijd kan vinden wat je zoekt en waar je ongekende keuze hebt in prijs, levertijd en soort artikel. Maar ook een winkel waar je geïnspireerd raakt, lekker kan rondneuzen en waar je advies kan vragen over een specifiek artikel.

2. Een deskundige winkel die altijd dichtbij is

Waar en wanneer jij wilt, kun je bij ons winkelen. Wij zijn altijd open en dichtbij. Bijvoorbeeld door onze app, de bol.com afhaalpunten en onze service. In Nederland en België is bol.com actief. Hierdoor hebben we focus en weten we precies wat er in de samenleving speelt (Sinterklaas wordt anders gevierd in Nederland dan in België), wat de retailmomenten zijn en de actualiteiten.

3. Een deskundige winkel die altijd dichtbij is, met de kracht van een netwerk

Wij bundelen onze krachten met andere ondernemers, om ons platform nog beter te laten aansluiten bij de behoeften van onze klanten. Inmiddels geeft ons platform ruimte aan 39.000 verkopers, die onze winkel completer maakt.